Dünyanın en başarılı eğitim sistemi: Montessori



ÜLKEMİZDE İLK DEFA BU SİSTEMİ TEŞVİK EDEN LİDER ATATÜRKTÜR



 


Ülkemiz eğitim tarihine baktığımızda Montessori Eğitimi'ni teşvik eden ve takdir eden liderin Atatürk olduğunu görüyoruz. 1. Marif Kongresi toplandığında orada yeni eğitim sistemlerine övgü dolu sözler söylediğini ve dil bilen "genç muallimlere" Maria Montessori'yi öğrenmelerini tavsiye ediyor. Ancak Atatürk'ten sonra klasik ve baskıcı eğitim sistemine devam ediliyor. Dönem dönem ülkemiz gündemine girmiş ama yerleşmesi gerçekleşmemiş. Bu eğitim sisteminin merkezinde "eğiticinin eğitilmesi" var. Bir eğiticiyi belli ruhsal kazanımlar ve dinginlik seviyesine getirmeniz oldukça zor. Hele ki klasik eğitimden böylesi bir duyarlı eğitime geçmek öyle kolay olmuyor.Ama son yıllardaki Montessori Eğitimi ile ilgilenen liderleri gördükçe memnuniyetim artıyor.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Büyük - Küçük Kavramı

Renk Deneyi :)

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE GEMS PROGRAMI