Maria Montessori Kimdir?


MONTESSORİ EĞİTİM SİSTEMİ, 1901’li yıllardan günümüze gelen Maria Montessori Adında Araştırmacı, Akademisyen bir Dr. Tarafından hayata geçirilmiş bir eğitim metodudur. Maria Montessori İlk olarak zihinsel engelli ve kesinlikle öğrenme yeteneklerinin olmadığı düşünülen çocuklara şimdilerde kendi adının koyulduğu ve kendi icadı olan Montessori eğitim oyuncaklarını kullanarak öğrenme, inceleme ve araştırmalarına imkan sağladı..kısa sürede zihinsel engelli çocukların normal çocuklarla aynı seviyeye yükselme başarısını sağlayınca, bu metod tüm çocuklarda temel eğitim olarak verilmeye başlandı. Avrupa'nın bir çok ülkesinden bu mucizevi olaya destek geldi şu an günümüzde Avrupa ülkelerinde yaklaşık 14 bin Monttessori eğitimi veren okullar mevcuttur.

Bu eğitim araçları çocuklarımızın görsel, işitsel ve uygulamalı olarak zeka, beceri, hayata dair her alanda özgüveni yerinde, girişken, araştırmacı yönlerini öğrenmeye en açık dönemlerinde ortaya çıkarıyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Büyük - Küçük Kavramı

Renk Deneyi :)

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE GEMS PROGRAMI