Kavramları soyuttan somuta çevirerek anlatan öğretmen, birden fazla duyu kullanımı sağlayarak daha kalıcı öğrenmeler sağlar. Büyük - Küçük kavram öğretimini, sınıfa getirilen balıklar, elmalar vb. gibi materyallerle sağlayabiliriz. Çocukların dokunmasına, karşılaştırma yapmalarına, sınıflandırmalarına, sıralamalarına izin vermeliyiz. Bu beceriler aynı zamanda Matematiğin temelini oluşturur. Çocukların sınıf içerisinde gözlem yapmalarına fırsat vermeliyiz. Temel amaç öğretmek değil, ÖĞRENMEYİ ÖĞRENMEK olmalıdır. Yani bir çocuk neyi nasıl öğreneceğini kendi seçmeli, kendini tanımalıdır. Üst biliş becerilerini kullanabilen çocuk kendini tanır ve öğrenme becerilerini etkili kullanır.
Mukemmel bir konu yayınlarınızın devamını bekliyoruz
YanıtlaSilTeşekkürler :)
Sil