Montessori Rehberi Nasıl Olmalı?

Rehberin çeşitli rolleri şu şekilde sıralanabilir: 

-Rehber
-Model
-Gözlemci
-Rapor tutucu
-Ailelerle iletişim içinde
-Alanında uzman
-Çocukla çevre arasında dinamik bir bağdır.
-Öğrencileri düzenli olarak gözlemler ve ihtiyaçlarını değerlendirir.
-Çocukların ilgi ve ihtiyacına göre ortamı değiştirerek ve sonuçlarını not ederek, sürekli bir deney halindedir.
– Çocuklara çekici gelen çalışmayı seçmelerine ve onların bağımsızlığına kolaylık sağlamak için, ortamdan gerektiğinde materyal çıkarıp gerektiğinde ortama yeni bir materyal ekleyerek uygun bir ortam hazırlar.
-Her gün, çalışmalarının ne derece etkili olduğunu ve ortam tasarımını dikkatlice değerlendirir.
-Her çocuğun bireysel gelişimini gözlemleyip değerlendirir.
-Öğrencilerin bağımsızlığına saygı duyup bu bağımsızlığa sahip çıkar. Çocuğa ne zaman müdahale edip etmeyeceğini bilir.
-Çocuklara güvenlik sağlayarak, samimiyet ve kararlılık göstererek, her çocuğa önyargısız yaklaşarak destekleyici bir tavır içindedir.
-Çocukların gelişimlerini ve çalışmalarını, ailelere, okul personeline ve topluma yorumlayarak sunar.
-Çocuklar arasındaki iletişimi kolaylaştırır ve çocuklara, düşüncelerini yetişkinlere iletmeyi öğrenmede yardımcı olur.
-Çocukların ilgilerini ortamdaki derslere ve aktivitelere yöneltmelerine yardımcı olur. Onlara ilginç, anlaşılır ve ilgili dersler sunar.
-Sınıfın  kurallarına uyarak, bir sakinlik, nezaket, uyum, terbiye sergileyerek ve her çocuğa saygı göstererek, istenilen davranışlar için model olur.
-Tutarlı bir şekilde, kibar, saygılı olmayı ve çatışmayı öğretmeye çalışarak, barış eğitimi sağlar.
-Çocuğu daha iyi anlamak, ailelere tavsiyeler vermek ve gerekli yönlendirmelerde bulunmak için gelişme, büyüme ve davranış örneklerini yorumlayan teşhis uzmanıdır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Büyük - Küçük Kavramı

Renk Deneyi :)

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE GEMS PROGRAMI